Да се разсейвате лесно докато вършите служебните си задължения звучи като нещо лошо, но може би има лъч в края на тунела от ежедневни офис неволи, пише британският вестник Telegraph.

Служителите, които често имат проблеми с концентрацията, може би превъзхождат интелектуално своите колеги, сочи ново проучване.

Учени смятат, че интелигентните личности се разсейват по-лесно заради всички страхотни идеи, които се въртят в главите им.

Най-умните трудно подреждат приоритетите си, а разсейващите фактори потенциално водят до „чувство на неадекватност и неспособност за справяне с работния товар като цяло“, смята психиатърът д-р Нед Халауел.

Той-добавя, че най-блестящите умове често не успяват да оправдаят собствените си очаквания, както и тези на шефа.

"Работодателите винаги търсят най-интелигентните кадри, но множеството разсейващи фактори и отговорности засягат умните хора също толкова, колкото всички останали, ако не и повече“, обяснява Бостиян Любиц, вицепрезидент на Steelcase и издател на проучването.

“Начините ни на работа се променят по-бързо от когато и да било и мозъкът бива подложен на стрес и странични влияния, които могат да предизвикат претоварване. Статистиката сочи, че разсейващите фактори на работното място се увеличават.“

Изследването е проведено сред 10 000 служители от 17 държави и разкрива още, че нарастващата употреба на технологии на работното място пречи на концентрацията на персонала, като средностатистическият офис работник се разсейва веднъж на всеки три минути. 

Мениджър Нюз