сп. Мениджър Мениджър.NEWS Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Сливащата се галактика NGC 6025. Източник: "Хъбъл"/ESA/NASA

Вселена

Кометата C/2019 Y4 ATLAS. Яркостта ѝ се е увеличила 4000 пъти, откакто е открита. Тя може да се вижда с невъоръжено око още през април. Когато е наблюдавана за първи път, кометата е била в съзвездието Голяма мечка и е изглеждала 398 000 пъти по-бледа от звездите, виждащи се без уреди от Земята. Тогава тя е била на 439 млн. км от Слънцето. Яркостта ѝ шеметно се увеличава, но има реална възможност кометата да се разпадне от горещината, преди да осигури спектакъл за астрономите. Снимка: NASA

Andrey Armyagov / Shutterstock

НАЙ-ЧЕТЕНИ

Журналистката Кони Ансалди от Аржентина сподели видео в Instagram на своята възрастна баба, която описва преживяванията си по време на Холокоста и осъжда днешните негодувания на хората, поставени под карантина.

Човек

85K

Концепцията за въздействието на цветовете е разработена за пръв път от Йохан Волфганг фон Гьоте. Според него всички тъмни цветове успокояват, а светлите – възбуждат, като въздействат както на физическо, така и на психично ниво.

Цветовете се възприемат асоциативно – например, синьото е „студен” цвят. Минавайки през очите, възприето за цвят достига до всички органи и предизвиква осезаеми усещания. Доказано е, че цветът оказва влияние върху кръвното налягане – то се понижава от синьото и зеленото и се повишава от жълтото и червеното.

Мистерии

81K

Това е неговата история. Тя обаче не е задължително да съвпада с преживяванията, през които всеки един, болен от COVID-19, преминава.

Човек

76.7K

Скрийншот от картата. Източник: университета "Джон Хопкинс"

Медицина

46.8K

От 17 март всеки може да следи разпространението, темповете на заразяване, териториалното разпределение и друга важна информация за COVID-19 в страната на нов специализиран уеб ГИС сайт.

Техно