10-минутното упражнение, което ще ви помогне да спрете да се тревожите

10 февруари 2018 г., 12:11
22616

By Boiarkina Marina / Shutterstock

Избягайте от притесненията за миналото и бъдещето и вижте колко е лесно да се фокусирате върху настоящия момент.

Само 10 минути медитация всеки ден е ефективна срещу повтарящи се натрапчиви мисли и тревожност, откри ново изследване.

Практиката може също така да спре и ума ви от реене и да намали разсейването.

Участниците в изследването, които са медитирали дори за кратки периоди от време са открили, че е много по-лесно да се фокусират в настоящия момент и заобикалящата ги ситуация отколкото върху вътрешните си мисли.

“Ние открихме, че практиката на медитация изглежда помага на тревожни хора да изместят своето внимание от собствените си тревоги към реалния вуншен свят в настоящия момент, което помага за решаването на конкретните задачи,” обяснява Менгран Ксу, водещият автор на изследването.

82 участници в изследването са практикували медитация или са слушали аудио история.

Тези, които са медитирали са били по-успешни в това да останат фокусирани върху задачата, която им е била дадена след това.

“Реещият се ум обикновено представлява над половината от ежедневния съзнателен поток на мисли при обикновения човек.”

“При хора с тревожност натрапчивите мисли, който ги разсейват, могат да имат негативен ефект върху способността им да учат и да завършват задачи и дори да функционират в условия на сигурност,” добавя Ксу. 

Източник: Psy Blog

Коментари