Учени от медицинския институт „Айкан“ към болницата Маунт Синай в Ню Йорк и университета в Карлсбад, Швеция установиха, че ако химичните вещества, които откриваме в опаковките на храни, попаднат в организма на бременна жена, могат да доведат до забавяне на умственото развитие на детето ѝ.

Изследователите достигат до това заключение, след като проучват 718 жени в първото тримесечие на бременността си. Те анализират количеството химични вещества (включително бисфенол А (BPA*), които се съдържат в пластмасовите опаковки, пестициди, фталати, в кръвни проби и проби от урината на участничките.

Накрая учените извършват наблюдение върху родилите се деца и установяват, че високото съдържание на химикали в кръвта на майките по време на бременността им допринася за по-ниския коефициент на интелигентност на 7-годишните им синове и дъщери. Най-ниски показатели са били отчетени при момчетата, а най-отрицателно е било въздействиевто на бисфенол А.

Безпокойство предизвикали и други химични вещества, като песитицида хлорпирифос, триклозана в антибактериалните сапуни и фталатите в пластмасата и козметиката.

* BPA е на пазара от 60-те години. Използва се в широка гама от потребителски продукти като пластмасови бутилки и касови бележки. Поради опасните си свойства BPA вече е ограничен в няколко продукта в ЕС.