Всяка домакиня знае, че подправките правят храната не само по-ароматна, но и по-вкусна. Стига да знае какво точно да добави.

Изследователи от университета в Пенсилвания доказаха, че те са особено полезни и за здравето. Учените наблюдавали хора, които консумирали мазна храна и въглехидрати, но с добавени 6 грама подправки. Втора група приемала същата храна с 2 грама подправки, а трета - без никакви подправки. Сравнението установило, че подправките значително намаляват възпаленията в организма, съобщава Medik Forum

Подправките, оказали този ефект са: магданоз, дафинов лист, черен пипер, кориандър, джинджифил, риган, босилек, кимион, червен пипер, канела, розмарин, куркума, пише сп. Nutrition.

В проучването били включени хора от 40 до 65 г. , с наднормено тегло или затлъстяване, и риск от сърдечносъдови заболявания. Резултатите от въздействието на подправките били проследени с отчитане на маркери за възпаление в кръвта.

Заключението на учените е, че количеството на възпалителни цитокини значително намалява, след консумация на храна с 6 грама подправки. Тези резултати са по-добри от групата, консумирала само по 2 грама подправки или никакви.

Новите родители