Един ден порестите силициеви частици, създадени от пречистен пясък, биха могли да помогнат на хората с наднормено тегло.

Резултатите от проведените до момента клинични изпитвания са обещаващи, но учените знаят съвсем малко за реалния механизъм на това конкретно лечение.

В желанието си да отсеят ключовите променливи, изследователи тестват най-различни силициеви частици в рамките на симулация, имитираща човешкия стомашно-чревен тракт след хапване на обилно ястие.

Резултатите подкрепят идеята, че порестите силициеви частици могат да „възпрепятстват храносмилателните процеси“, които обикновено се задействат от ензимите, които разграждат мазнините, холестерола, въглехидратите и захарите в стомаха и червата.

Нещо повече – размерът на наночастиците, изглежда, влияе и на степента, в която въпросните процеси се възпират.

Авторите признават, че моделът им е твърде семпъл, за да може да имитира по съвършен начин комплексността на стомашно-чревния човешки тракт по време на храносмилане. Съществуват обаче редица етични проблеми, свързани с изпитването на подобна терапия върху хора. Ето защо учените са принудени да прибягнат до подобни симулации (или дори тестове върху животни).

Изследването е публикувано в Pharmaceutics.