Учени от университета в Орегон установиха, че двойките прерийни полевки се разделят, ако самецът започне да пие, съобщава "Дейли мейл".

По този повод изданието пише, че за пореден път се доказва, че спиртните напитки са враг на дълготрайните връзки. Полевките са от малкото животни, които установяват дългосрочни моногамни връзки. Но се оказало, че когато самците пият алкохол, те са склонни към изневяра и към чифтосване с други женски.

При полевката въздържател подобно поведение не се наблюдавало. А когато под въздействието на алкохола самецът започва да ухажва други женски, неговата партньорка му обръща гръб.

Според автора на изследването Андрей Рябинин от Орегонския здравен и научен университет зависимостта между пиенето и разпадането на една връзка има биологични корени.

В този ред на мисли хората и полевките имат много общи неща. По време на тестовете проличало, че самците, които пият сами, прекарвали по-малко време с бившите си партньорки и проявявали интерес към чужди. А тези, които въобще не консумирали или пиели в компанията на половинките си, се задържали повече с тях. Но алкохолът рано или късно ги тласкал към изневяра.