Канадски учени изследват способността на растителния пигмент кверцетин и възможността му да помогне срещу коронавируса SARS-CoV-2.
Този флавоноид, който има противовъзпалителни свойства, е добре известен.
Съдържа се в много плодове и зеленчуци и се продава като хранителна добавка. Биофлавоноидът има силно антиоксидантно действие и подпомага работата на имунната система.

Екип канадски учени от института за клинични изпитания в Монреал проучва свойството на кверцетина целенасочено заради епидемията от атипични пневмония, която обхваща 23 страни по света през 2003 година. Така те установяват, че това вещество осигурява защити на организма от много вируси.
Когато през 2019 г. избухва епидемията с коронавирус в Ухан, тези учени изказват мнение, че кверцетина може да помогне и срещу COVID-19.
През февруари международен екип от канадски и китайски изследователи започва клинични изпитания с 1000 доброволци, за да докаже дали кверцетина може да се използва като надеждно средство против коронавируса.

„Ако експериментът се окаже удачен, ние ще получим достъпно средство против новия коранавирус. Производството на кверцетина е просто. А лечението ще е евтино и без риск от странични ефекти за здравето“, обясняват учените.
Кверцетинът се справя с вирусите по няколко механизма. Той може да блокира отделянето на възпалителни цитокини, които са причина за сериозните усложнения от COVID-19. Но най-важното е, че намалява размножаването на вируса, като се свързва с клетъчните рецептори ангиотензин-превръщащ ензим (ACE-2). Вирусът използва именно тези рецептори, за да проникна в клетките.