Група учени изказаха хипотеза, че вкусовите качества на водката може да са свързани с особените структури от водни молекули, образуващи се около молекулите на етанола, съобщава Science News.

В статия за изданието Journal of Agricultural and Food Chemistry изследователите, сред които има и руснаци, твърдят, че около молекулите на алкохола се образува "клетка" от водни молекули.

За целите на науката били проучени пет марки водка - Skyy, Belvedere, Grey Goose, Oval и "Столичная". Спектрографският анализ показал, че водните структури са леко различни за всяка марка. Предположението е, че при всеки тип водка в "капана" от водни молекули попада различен брой етанолови молекули.

Най-много такива структури имало в марките Belvedere и Oval. Учените подчертават, че това не означава, че тези марки са по-добри или по-лоши от другите, те просто имат собствен характер.
От тази хипотеза следва, че при външно въздействие, при силно разклащане, например, водните структури могат да се разпадат и така да се променя вкусът на водката.

Редица учени посрещат скептично изводите на екипа. Според критиците, тези структури биха могли да съществуват в смес от вода и етанол, но само при ниска температура и високо налягане.