Търсенето на извънземни продължава, но според ново изследване шансовете ни да ги срещнем, докато са още живи, са много малки. Проблемът е, че цивилизациите най-вероятно не съществуват толкова дълго, колкото дълго пътуват техните сигнали в космоса.Тези изчисление са опресняване на легендарното уравнение на Дрейк, предложено за първи път от Франк Дрейк от Националната радио астрономическа лаборатория в Западна Вирджиния, като показател за това, колко извънземен живот всъщност може би има в космоса. Като използва променливи от типа на тези, колко звезди се раждат всяка година, броят на потенциално обитаемите планети, които може би обикалят около някои от тях и вероятността за развитие на органичен живот, уравнението ни дава някаква идея за шанса да получим някой ден сигнали от дълбокия космос.

Според новите данни перспективите не изглеждат особено големи. “Ако една цивилизация е излъчила сигнал от другия край на нашата Галактика, докато сигналът стигне до нас цивилизацията вече ще е престанала да съществува”, обяснява един от учените от екипа, провел изследването, Клаудио Грималди от Политехниката в Лозана, Швейцария. Член на екипа е бил и самия Дрейк, сега професор емеритус от калифорнийския университет в Санта Круз. Всяка една от променливите в уравнението на Дрейк е отворена за обществен дебат, но за своите цели учените са приели цифрата от 100 000 години като стандартна дължина на живот на една цивилизация.