Докато гледате морето от звезди, вероятно се питате същото, което и учени, и философи се чудят от години - ако има толкова много потенциални светове, къде са всички, защо все още никой не се е свързал с нас?

Решенията на т.нар. Парадокс на Ферми варират от ужасяващи до наистина ужасяващи. Нов научен труд обаче, който все още не е претърпял партньорска оценка, предлага нова възможност – ами ако извънземните съобщения са скрити в самите звезди? Идеята е на квантовия физик Тери Рудолф от Имперския колеж в Лондон.

Според него ако извънземните искат да общуват на огромни разстояния без знанието на други, те вероятно ще направят така, останалите видове, вслушващи се в небесата, да не могат да различат посланията им от топлинната радиация. Основният принцип е, че видовете, които живеят на огромни разстояния помежду си сред звездите, биха могли да изпращат послания, като вплитат протони в отделни звезди. Как? Като променят светлината, която една от тях излъчва, въздействайки върху друга. Впоследствие предавателят би могъл да провери съобщението им, като наблюдава втората звезда посредством линейна оптика.

„Протоните могат да се разпространяват на милиарди светлинни години и да запазват значителна квантова кохерентност – пише Рудолф. – Съответно едно от последствията е, че една доста напреднала цивилизация може да извършва квантови неразрашутелни измерване на броя на протоните при подходящи режими на светлина, излъчвани от звездите – по такъв начин, че полезно вплитане в голям мащаб да може да се разпространява от последвалото свободно предаване на светлината из Вселената.“

Според него методът ще е особено привлекателен за параноичните извънземни, тъй като е изключително труден за различаване от нормалните топлинни сигнатури.

„Предимството е, че когато гледаме към звездите и виждаме единствено топлинна радиация, ние обикновено заключваме, че Вселената е празна – пише той. – Може би обаче тя е изпълнена с извънземен бъртвеж и други форми на дистрибутирана квантова обработка на информация, скрити в корелациите на тази радиация.“

Въпреки че този метод е изключително сложен, според законите на физиката – такива, каквито са известни на човечеството – той е напълно възможен. Разбира се, Рудолф не казва категорично, че извънземните общуват именно по този начин, просто че това е начин, по който те биха могли да общуват. Всъщност ще разберем, че дадена технологично напреднала извънземна цивилизация използва звездите като интергалактически WhatsApp единствено ако тя реши да ни каже, че го прави.