Планетарна защита – има такава професия и НАСА търси кандидати

04 август 2017 г., 09:33
768

Ако покривате всички изисквания за тази извънземна работа, можете да кандидатствате до 14 август. Снимка: Shutterstock

Звучи като работа със супергеройски привкус – да защитаваш планетата от извънземно нашествие, може би със свръхмодерен костюм и някакво супергалактическо оръжие. Не точно, но НАСА наистина набира кадри за такава позиция – „planetary protection officer – и можете да кандидатствате тук.

Позицията всъщност е доста висока, както и заплатата – до 187 000 долара. Но когато задачата ви е да пазите планетата от извънземна заплаха, трудно може някой да се скъпи.

Професията е създадена след подписването на Договора за космоса през 1976 г. Целта е да се гарантира, че хората, в разгара на космическите изследвания, не замърсяват никакви околни планети, спътници или други космически обекти – и, не на последно място – предотвратяват връщането на нежелани извънземни микроорганизми на Земята. Договорът гласи, че всяка одобрена космическа мисия трябва да има по малко от 1 на 10 000 шанс да замърси извънземен свят.

В момента в света има двама работещи специалисти по планетарна защита – един в НАСА и един в EКА – тъй че ще станете част от един доста ексклузивен клуб, което е причината и изискванията да са доста специфични.

Трябва да имате научна степен в областта на точните науки, или комбинация от специализирано образование и професионален опит; поне година опит като държавен служител на високо ниво, технически и инженерен опит, „напреднали познания“ по планетарна защита. Освен това трябва да можете да демонстрирате опит в планирането, контрола и изпълнението на космически програми „с национално значение“. Освен това се иска да сте гражданин на САЩ, което автоматично отписва повечето от нас, ако смятате, че покривате описаните досега изисквания.

Позицията предполага да пътувате по цял свят, за да посещавате космическите станции и да анализирате оборудването, което ще бъде използвано в предстоящите мисии, като новия марсоход 2020 или Еuropa Clipper. Тя също изисква „таен“ пропуск за достъп до информация за сигурност и предполага „демонстрирани дипломатически умения“.

И така, ако сте един от „множеството“ хора, притежаващи всички необходими умения и изисквания за тази извънземна работа, можете да кандидатствате до 14 август. Успех!