Звучи като работа със супергеройски привкус – да защитаваш планетата от извънземно нашествие, може би със свръхмодерен костюм и някакво супергалактическо оръжие. Не точно, но НАСА наистина набира кадри за такава позиция – „planetary protection officer – и можете да кандидатствате тук.

Позицията всъщност е доста висока, както и заплатата – до 187 000 долара. Но когато задачата ви е да пазите планетата от извънземна заплаха, трудно може някой да се скъпи.

Професията е създадена след подписването на Договора за космоса през 1976 г. Целта е да се гарантира, че хората, в разгара на космическите изследвания, не замърсяват никакви околни планети, спътници или други космически обекти – и, не на последно място – предотвратяват връщането на нежелани извънземни микроорганизми на Земята. Договорът гласи, че всяка одобрена космическа мисия трябва да има по малко от 1 на 10 000 шанс да замърси извънземен свят.

В момента в света има двама работещи специалисти по планетарна защита – един в НАСА и един в EКА – тъй че ще станете част от един доста ексклузивен клуб, което е причината и изискванията да са доста специфични.

Трябва да имате научна степен в областта на точните науки, или комбинация от специализирано образование и професионален опит; поне година опит като държавен служител на високо ниво, технически и инженерен опит, „напреднали познания“ по планетарна защита. Освен това трябва да можете да демонстрирате опит в планирането, контрола и изпълнението на космически програми „с национално значение“. Освен това се иска да сте гражданин на САЩ, което автоматично отписва повечето от нас, ако смятате, че покривате описаните досега изисквания.