Винаги, когато видят снимка от космоса, някои хора протестират с коментари от рода на “Космосът не е лилав", “галактиките не изглеждат така”, “спрете да показвате фалшиви образи”.

Наскоро астрофизик помоли хората да спрат да се оплакват от цветовете в снимките на НАСА, защото всъщност има много сериозна причина, поради която агенцията прави това и тя със сигурност не е за да получи повече лайкове във Фейсбук.

“Астрономите снимат космоса, за да разберат как работи, и по-висок контраст тук или малко изсветляване там могат да ни помогнат, за да разберем сложните структури и механизмите зад тях,” обясни Пол Сътър.

“Затова, моля ви, не обвинявайте НАСА за “оцветяването на снимките, те го правят за науката.”

Добре е да се има предвид, че на практика е невъзможно да се каже какъв цвят е космосът, защото всичко зависи от това с какъв тип очи го гледате.

“Създаването на цветни образи на базата на оригиналните черно-бели експозиции е колкото наука, толкова и изкуство,” обясняват учените в сайта на телескопа Хъбъл. “Ние често използваме цветове, за да визуализираме това, което е невидимо за човешкото око.”