Възможни индикатори в начална училищна възраст (които не са в областта на уменията за четене и писане)

Възможни силни страни

- силно развито въображение;

- изразена интуитивност;

- любопитство към това как работят някои механизми;

- добро внимание към детайлите;

- добри умения в решаването на математически задачи на ум.

Възможни затруднения с паметта

- затруднения с краткотрайната памет – има нужда да минава през едно и също нещо отново и отново;

- затруднения с работната памет – ако има задачи за събиране, може да започне да изважда;

- затруднения със запомнянето на поредности (дните от седмицата, месеците, азбуката).

Възможни затруднения със слуховата преработка

- трудности при различаването на звукове един от друг;

- трудности с последователността на звуковете;

- затруднена слухова памет за последователност – при работа с телефонни номера, например.

Възможни затруднения с визуланта преработка  

- нарушения в зрителната конвергенция;

- погледът не остава стабилен на страницата;

- зрителна чувствителност (затруднения при четене на черен шрифт на бял фон);

- слаба ориентация ляво-дясно;

- бъркане на подобно изглеждащи букви и цифри. Напр., „я” написано като английското “R”, бъркане на „З” голямо ръкописно и „Е” голямо ръкописно и цифрата три.

- затруднения с визуалната памет.

Други трудности

- с координацията – тромавост на движения;

- с организационните умения;

- при следването на инструкции;

- с концепцията за време;

- бъркане на ляво и дясно;

- трудности с последователността;

- с фината моторика – пише твърде нечетливо;

- трудности при запомнянето на таблицата за умножение;

- сънуване с отворени очи / изключване – най-вече, когато задачата му е трудна;

- фрустрация/ недоволство от себе си/ ниска самооценка/ бягане от час – децата се чувстват зле и не могат да си обяснят какво не е наред с тях.