Възможни индикатори в начална училищна възраст (в областта на четенето и писането)

Четене

- четенето е по-бавно от очакваното за възрастта;

- неточности при четене;

- недобро разбиране на текст при слушане;

- недостатъчно гладко четене

Писане и правопис

- писането е по-бавно от очакваното за възрастта;

- погрешно съчетаване на букви при писане;

- разбъркано писане;

- главни букви, написани по средата на изречението;

- лошо владеене на пунктуационните правила;

- продължаващо заменяне на подобно изглеждащи букви;

- огледално писане;

- непоследователност при представянето в училище;

- свободното писане не достига до нивото на говоренето.

Публикацията е продукт на работата на Център за приобщаващо образование по проект "Училището е и мое право"

Източник: priobshti.se