Как да разпознаем дислексията
Възможни индикатори в начална училищна възраст (в областта на четенето и писането)
Четене
- четенето е по-бавно от очакваното за възрастта;
- неточности при четене;
- недобро разбиране на текст при слушане;
- недостатъчно гладко четене
Писане и правопис
- писането е по-бавно от очакваното за възрастта;
- погрешно съчетаване на букви при писане;
- разбъркано писане;
- главни букви, написани по средата на изречението;
- лошо владеене на пунктуационните правила;
- продължаващо заменяне на подобно изглеждащи букви;
- огледално писане;
- непоследователност при представянето в училище;
- свободното писане не достига до нивото на говоренето.
Публикацията е продукт на работата на Център за приобщаващо образование по проект "Училището е и мое право".
Източник: priobshti.se













