Възможни затруднения със зрителната преработка на информацията

- нарушения в зрителната конвергенция;

- погледът не остава стабилен на страницата;

- зрителна чувствителност (затруднения при четене на черен шрифт на бял фон);

- слаба ориентация ляво-дясно;

- бъркане на подобно изглеждащи букви и цифри. Напр., „я” написано като английското “R”, бъркане на „З” голямо ръкописно и „Е” голямо ръкописно и цифрата три;

- затруднения с визуалната памет.

Други трудности

- с координацията –тромавост на движенията;

- с организационните умения;

- при следването на инструкции;

- с концепцията за време;

- бъркане на ляво и дясно;

- трудности с последователността;

- с фината моторика – пише твърде нечетливо;

- трудности при запомнянето на таблицата за умножение;

- сънуване с отворени очи / изключване – най-вече, когато задачата му е трудна;

- фрустрация/ недоволство от себе си/ ниска самооценка/ бягане от час – децата се чувстват зле и не могат да си обяснят какво не е наред с тях.