Новозеландските розово-бели тераси са погребани под лавата на вулканично изригване преди повече от век. Днес обаче изследователи смятат, че са ги открили отново - под слоеве пепел и кал.

Някога тези гигантски силикатни отлагания са били известни като Осмото чудо на света. Те се смятаха за безвъзвратно унищожени от изригването на вулкана Теравера през 1886 г. Изследователи обаче твърдят, че знаят тяхното местоположение. Дори твърдят, че някои тераси най-вероятно са се запазили изцяло.

“Те са били най-голямата туристическа атракция в Южното полукълбо и Британската империя. Огромни количества туристи са преприемали опасното пътуване от Европа и Америка, за да ги посетят и разгледат отблизо,” обяснява един от екипа от учените, Рекс Бън. “Но те никога не са били проучвани от правителствата навремето и не са имали точните географски дължина и ширина, за да бъдат намерени сега след изригването. ”

“Ние сме уверени, след 2500 часа труд за последните 12 месеца, че сме намерили местоположението на терасите.”