Когато „Индженюити“ потегли на еднопосочно пътешествие до Червената планета, инженерите планираха този марсиански мини хеликоптер да извърши само 5 полета. Разбира се, това не означава, че те не отчитали възможността и за повече. Просто параметрите на космическите мисии на NASA се определят с известна доза консерватизъм. Малко по-късно обаче през същата година NASA увеличи продължителността на мисията, а малкият хеликоптер отдавана преизпълни целите си. Наскоро той извърши своя 25-и полет в тънката марсианска атмосфера.

Източник: NASA/JPL-Caltech

Всъщност в момента на създаване на този материал „Индженюити“ полетя общо 28 пъти. 25-ият полет обаче бе абсолютно постижение. От Лабораторията за реактивно движение на NASA в Пасадена, която отговаря за проекта, го определиха като "най-амбициозния досега". На 8 април, когато 25-ият полет реално е осъществен, „Индженюити“ счупва рекордите както за изминато разстояние, така и за скорост. Той се понася на 704 м над повърхността развива скорост от 5,5 м/с.

Освен това хеликоптерът изпраща снимки, които екипът на NASA съшива в едно впечатляващо видео, което можете да видите по-долу.

По време на полета, който продължава близо 3 минути, мини хеликоптерът се придвижва над район, осеян с пясъчни хребети, които са непосилни за колесни марсоходи.

Припомняме ви, че "Инджинюъти" беше доставен на Марс с марсохода "Пърсивиърънс" ("Пърси), който се спусна на повърхността на Червената планета на 18 февруари миналата година.