На 19 април Ingenuity - 1,8-килограмовият роботизиран мини хеликоптер на NASA – влезе в историята, политайки над повърхността на друга планета. Данните, изпратени до Земята, показаха, че първият опит е успешен и малкият хеликоптер е успял да се издигне на 3 метра над Марс.

Сами по себе си първите снимки и видеа бяха впечатляващи. Сега обаче NASA показа нов клип с висока резолюция на цялото събитие, заснето от марсохода „Пърси“. На него можете да видите завъртането на перките, излитането, полетът на Ingenuity с безпрецедентни детайли – едно наистина феноменално и историческо постижение за екипа на Ingenuity, който продължава да получава и анализира нови данни от полета.

NASA ще проведе още 4 тестови полета, като при всеки трудността ще нараства постепенно. Специалистите се надяват, че Ingenuity ще успее да се изкачи до 5 м височина. Впоследствие ще изпробват и страничен полет.

Ingenuity е технологична демонстрация и този успех отваря нови врати за роботизираните космически изследвания. Това е първият контролиран полет, който се извършва на друга планета, първият на машина с двигател на чужда планета.