На 3 септември 1976 г. на Марс каца спускаемият модул на космическия апарат "Викинг 2", който изпраща първите цветни снимки на повърхността на Червената планета отблизо.

Програмата „Викинг“ на НАСА е първата космическа програма за изпращане на космически апарати на Марс. "Викинг 1" и "Викинг 2" са изстреляни през 1975 и 1976 година. Те са създадени именно за подробното изучаване на Марс. Всеки от космическите апарати е съставен от два модула: един, който е на орбита около планетата, и друг който се спуска на повърхността.

Програмата е една от най-амбициозните за времето си ѝ общата и стойност е около 1 мрлд. щ. д.

Орбиталните апарати изследват планетата от орбита и изпращат хиляди снимки. Спускаемите модули са може би най-дълго съхранилите се активни лаборатории на повърхността на друга планета, далеч надхвърлили продължителността на живот, първоначално определен на шест месеца. Първият апарат събира информация за марсианската среда в продължение на повече от шест години, а вторият – четири.

Какво още се е случило на днешната дата?

Събития
•    590 г. — Григорий I е избран за римски папа.
•    1189 г. — Ричард Лъвското сърце е коронован за крал на Англия в Уестминстър.
•    1260 г. — Води се Битката при Айн Джалут.
•    1783 г. — Подписан е Парижкия мир между Великобритания и 13 нейни северноамерикански колонии, с който се слага край на Американската война за независимост.
•    1791 г. — Френското законодателно събрание приема първата френска конституция.
•    1877 г. — Руско-турска война (1877-1878): Битка при Ловеч: Руските войски превземат града за втори път.
•    1877 г. — Руско-турска война (1877-1878): Румънският княз Карол I е назначен за главнокомандващ на руско-румънските части при Плевен.
•    1878 г. — Край бреговете на Англия потъва корабът “Принцеса Алиса”, в резултат на което загиват 645 човека.
•    1901 г. — Четници на Яне Сандански и Христо Чернопеев отвличат протестантската мисионерка мис Елен Стоун и бременната Катерина Цилка за откуп от 100 000 щатски долара.
•    1903 г. — Вселенският патриарх Йоаким III с послание настоява Турция възможно най-бързо да потуши въстанието и да възстанови реда в Македония.
•    1905 г. — В Барселона по време на военноморски парад при бомбен взрив загиват около 30 човека.
•    1914 г. — Започва понтификата на папа Бенедикт XV.
•    1916 г. — Първата световна война: В битката при Кочмар и Гешаново конната дивизия на ген. Иван Колев удържа бляскава победа над румънските армейски части.
•    1925 г. — Над Охайо претърпява катастрофа американският дирижабъл Шенъндоу, който е първият летателен апарат с хелий.
•    1939 г. — Втора световна война: Франция, Великобритания, Нова Зеландия и Австралия обявяват война на Нацистка Германия.
•    1941 г. — В концлагера Освиенцим е използван за първи път отровният газ Циклон Б.
•    1943 г. — Втората световна война: Италия подписва споразумение за спиране на огъня с Антихитлеристката коалиция.
•    1944 г. — Министър-председателят Константин Муравиев спира изпълнението на всички смъртни наказания в България.
•    1944 г. — Холокост: Ане Франк, момичето което води дневник за Втората световна война, е качено заедно със семейството си на последния влак за концентрационния лагер Аушвиц.
•    1954 г. — САЩ въвеждат смъртно наказание за шпионаж в мирно време.
•    1963 г. — В София е открит Българският национален киноцентър.
•    1971 г. — Катар получава национална независимост.
•    1974 г. — В Пловдив се открива XXX юбилеен международен мострен панаир.
•    1974 г. — Създадена е гръцката социалдемократическа партия ПАСОК.
•    2004 г. — Терористичен акт в Беслан: Кризата приключва със смъртта на 344 души, повече от половината деца. Други 180 са обявени за безследно изчезнали.