Обикновено свързваме жабите с вода, но те притежават свойства, за които малцина подозират.

Знаете ли, че дървесните жаби от Аляска могат да замръзват? Буквално.

Когато зимата започне да напомня за себе си и температурите започват да падат все повече и повече, тези жаби знаят какво да правят – замръзват и оцеляват през зимата в това състояние. И все пак не умират. Защо да се занимават със студа, като могат просто да се замразят?

Според професор Кенет Стори от университета „Карлтън“ в Отава, жабите преминават през повтарящи се цикли и се спасяват от измамните затопляния. Професорът казва, че в Канада постоянно имат „фалшива“ пролет – снегът се топи, става доста топло и изведнъж нахлува леден вятър от север и температурите падат до минус 15. А жабите са си съвсем наред.

Изследователите най-сетне разгадаха какъв е този невероятен механизъм, благодарение на който тези животинки се справят с лекота със суровите климатични условия. Учените от Университета на Аляска в Феърбанкс и Института по биология на Арктика обясняват как тези жаби могат да оцелеят при отрицателни температури в продължение на цели шест месеца. Оказва се, че за да се избегнат клетъчната смърт по време на замразяването, жабите "обгръщат" клетките си с глюкоза. Този механизъм се нарича криопротекция – задържа се вода в клетките, като се предотвратява тяхната смърт.