Необяснима находка в Коста Рика: докато играе край един поток, момче открива непознат вид – гигантска, тежка четири тона кръстоска между ленивец и мечка. Това се случва през 2003 година, но едва сега палеонтолозите осъзнават напълно значимостта на находката.

Момчето забелязва във водата необикновени камъни, в които учените разпознават вкаменелости на отдавна изчезнали животни.

Някои от тях принадлежат на огромно, неизвестно досега животно.

„Става дума за гигантска кръстоска между ленивец и мечка, която е живяла преди около 5.8 млн.години. Животното е било високо 3 метра и е тежало 4 тона - пишат учени от Националния музей на Коста Рика на своя сайт. – Това е съвършено нов вид за науката и света. Предполагаме, че е стоял изправен на задните си лапи и е използвал предните, за да се храни от короните на дърветата."

Създанието е кръстено от учените  Sibortherium ka”, което значи „Звярът от Зибо" по името на местността, в която са се появили фосилите. Момчето е намерило останките от гигантското животно в своя роден град Сан Херардо де Лимонсито в южната част на Коста Рика. Мястото на находката се оказало истинска златна мина на праисторически останки. При по-нататъшни разкопки наред с тайнствената кръстоска между ленивец и мечка учените се натъкнали и на останки от различни породи коне, един вид камила, едно хоботно животно от рода на мамутите, два вида пекариеви, както и на останки от различни делфини, крокодили, костенурки, птици и риби.

Вижте как се предполага, че е изглеждало необичайното животно във видеото.