Палеонтолози откриха, че  гигантски древен предтеча на днешните крокодили е можел да бяга на два крака – досущ като динозаврите. Този вид е пазел равновесие благодарение на своята дълга и тежка опашка.

Твърдението на изследователите се базира на анализ на  вкаменени следи от влечугите, които са били открити в Чинджу, Южна Корея. По време на разкопките те се натъкнали на най-различни странни следи с дължина 18-24 см - те биха могли да бъдат оставени от крайници, сходни като дължина с крак на възрастен човек.

В началото палеонтолозите решили, че тези следи принадлежат на птерозаврите - първите летящи гръбначни животни. Те, както и много други динозаври обаче, ходят на пръсти и се опират основно на палците. Животното обаче, което е оставило своите следи в Чинджу, се е опирало и на пети.

Ето защо палеонтолозите предположили, че следите са оставени от крокодиломорфи – древни родственици на съвременните коркодили. Но и в тази версия оставали несъответствия. Работата е там , че всички известни корокдиломорфи са ходели на четири крака, а учените са открили отпечатъци само на задни лапи. Анализът и на най-малките детайли на отпечатъците подсказал обяснение.

Палеонтолозите предположили, че следите действително са оставени от крокодиломорфи, обаче те се движели подобно на динозаврите, т.е. на задни лапи. Опашката помагала на влечугите да балансират при ходене. Заедно с нея тези същества достигали три метра дължина. Датировката на вкаменелостите показала, че крокодиломорфите са живели преди 110 - 120 милиона години.

Откритието е публикувано в научното списание Scientific Reports.