6 здравословни удоволствия

10 април 2019 г., 19:02
2926

By racorn / Shutterstock

С въздишка на облекчение можем да научим, че по-голяма част от нашите "лоши" навици всъщност изобщо не са вредни и не е необходимо да се лишаваме от тези малки удоволствия. Много от тях дори може да ни донесат ползи за здравето: да отнемат меланхолия или да прогонят болест, предава Мениджър Нюз

Експертите от списание "Health" са установили няколко полезни "лоши" навици. Например: 

1: Да подремнем за час - два

Експертите са единодушни че дрямката е полезна. Тя дава отдих, ободрява, добавя енергия, укрепва имунната система, подобрява паметта и дори помага да останете слаби. Намаленото количествот сън е "престъпление" по отношение на тялото. Липсата на сън прави взимането на важни решения по-трудно и увеличава риска от развитие на депресия.

Ник Голдбърг, медицински директор на програмата на Университета на Ню Йорк "Langome Women's Heart" казва, че липсата на сън се свързва също с хипертония, както и други много рискови фактори за сърдечно-съдови заболявания.

2: Да почиваме

Малко почивка облекчава стреса и намалява риска от сърдечни заболявания. Ето защо ден почивка се равнява на ден психично здраве. Почивката ще допринесе и за подобряване на творческото ви мислене.

Колко дни прекарваме в почивка няма такова голямо значение. Според едно скорошно проучване, усещането за щастие идва още в навечерието на уикенда. Самото очакване и планиране е по-сладко от самата почивка. Затова експертите съветват, че е по-добре да се почива на "части" няколко пъти в годината, а не да се взима една голяма и дълга почивка.

3. Чаша вино на вечеря

Смята се, че виното притежава полезни свойства. Умереното количество вино е полезно за организма. Виното понижава нивото на холестерола в кръвта.

4: Шоколад

Многобройни проучвания са показали, че тъмният шоколад и какаото поддържат ниско кръвно налягане, намаляват риска от инсулт и други сърдечно-съдови заболявания. Науката също доказва, че шоколадът подобрява настроението. Тъмният шоколад намалява нивото на хормоните на стреса в кръвта.

5: Общуването с приятели

Начинът, по който се държим, това, което ядем и пием, а дори и колко килограма тежим, е силно повлияно от нашите приятели и семейството. Социалните връзки моггат да донесат в живота ни много ползи. Общуването с близките хора води до по-рядко разболяване и удължава живота.

6: Богата и мазна гарнитура

Всички диетолози съветват да консумираме продукти с ниско съдържание на мазнини. Но се оказва, че мазните храни са не само вкусни, но при правилна и балансирана диета, имат дори и лечебни свойства.

Източник: Мениджър Нюз

Ключови думи:
Коментари