Новината е сензационна, шокираща, създадена да удивлява и забавлява света. 

За жалост обаче, няма нищо с реалността. 

Но след като вече четете, вероятно ще бъдете заинтригувани от едно твърде навременно изследване, посветено на поведението на потребителите в социалните медии, когато става дума за споделяне, коментиране, четене или нечетене. 

Заглавието, което привлече вниманието ви по-горе, е използвано от редакторите на IFL Science с експериментална цел. Те са забелязали, че много от хората, които следят изданието в социалните медии, редовно „харесват“, споделят и коментират материалите им, често без изобщо да ги прочетат. И те не са единствените. 

Преди близо година NPR споделя статия със заглавие „Защо Америка вече не чете?“. Шегата е, че ако последвате линка, няма да откриете никаква статия. Авторите само чакат да видят дали техните читатели ще се включат с мнение, без изобщо да погледнат текста. И не остават разочаровани. В коментарите се срещат от обичайните „заради смартфоните и айпадите“, през „аз чета всеки ден, понякога много пъти“, до анализи от близо страница, посветени на темата.

IFL Science прави подобен експеримент, който щедро жъне очакваните резултати. Читателите споделят, коментират, карат се помежду си и нападат изданието, без изобщо да погледнат, че съдържанието няма нищо общо с подвеждащото заглавие.