Американец стана първият човек с трансплантирано сърце от прасе с променено ДНК. Операцията е била извършена в град Балтимор, щата Мериленд, предава БНР. 57-годишният пациент Дейвид Бенет знае, че няма гаранция, че опитът ще бъде успешен, но  няма избор. Състоянието му е критично  и комплицирано . Не може да разчита на сърце от човешки донор. И той се съгласява да стане част от експеримента.

Три дни след трансплантацията от болницата съобщават, че пациентът се чувства добре, диша сам, но все още сърцето и белите му дробове не работят самостоятелно“.

Това е първото по рода си присаждане на сърце от генетично модифицирано прасе на човек или  първа стъпка в използването на животински орган за животоспасяваща за хора трансплантация.

Според лекарите от Медицинския център на Университета на Мериленд операцията до момента поне е показала, че сърцето от генетично модифицирано животно може да функционира в човешкото тяло без незабавно да бъде отхвърлено. Следващите няколко седмици ще бъдат критични, тъй като пациентът се възстановява от операцията и лекарите внимателно следят как се справя новото сърце.

В САЩ само за миналата година е имало рекорден брой над 3800 сърдечни трансплантации, но недостигът на човешки органи, дарени за присаждане, се оказва проблем и за Америка и в световен мащаб. Това  принуждава  учените  да търсят възможности за използване на  животински органи за присаждане.

През септември миналата година Робърт Монтгомъри – директор на института по трансплантации към Нюйоркския университет и неговият екип присадиха бъбрек от генетично модифицирано прасе на пациентка в мозъчна смърт на изкуствено дишане. По време на 54-часовия експеримент бъбрекът заработи.

Успешният опит даде надежда на учените, че органи от генномодифицирани прасета ще могат да помогнат на мнозина нуждаещи се от органи пациенти да получат шанса да бъде удължен животът им. И сега учени от Университета на Мериленд направиха първата трансплантация на сърце от прасе на човек.