Европейската южна обсерватория (ESO) потвърди, че е открила нова екзопланета. Тя се казва Proxima b и се намира в обитаемата зона на Proxima Centauri – червена звезда-джудже в Алфа Кентавър, най-близката до нас звездна система, пише Science Alert.

Това определено е гигантско събитие, тъй като означава, че земеподобна планета, която може да поддържа живот, се намира само на 4,2 светлинни години от нас. Все още са нужни допълнителни изследвания, за да се потвърдят характеристиките на атмосферата и възможностите за съществуване на течна вода на повърхността. Екипът от ESO обаче вече има план как би могъл да стори това.

„До момента са открити доста екзопланети. Тепърва ще бъдат откривани още. Но разпознаването на най-близката до Земята е наистина голямо постижение за нас“, коментира Гилем Англада-Ескуде, един от участниците в проекта.

И наистина – фактът, че Proxima b се намира в Алфа Кентавър, я прави най-близката екзопланета, откривана някога.

Екипът успява да открие този земеподобен свят по време на наблюдения, извършени през първата половина на 2016 г. Впоследствие те сравняват своите данни с наблюдения от преди 16 години, направени от телескопи от целия свят, и се натъкват на достатъчно статистически доказателства, които да подкрепят твърденията им.