В съзвездието риби, на 640 светлинни години от Земята, се намира една "адска" екзопланета.

Газовият гигант WASP-76b се завърта около своята звезда само за 1,8 дни и тези дни са брутални - температурата през "деня" надвишава 2400 градуса по Целзий (включително желязо).

Но когато настъпи нощ, температурите падат дотолкова, че изпареното желязо да се кондензира отново и да падне на повърхността в течна форма.

"Човек би могъл да каже, че нощите са дъждовни, само че по това време вали дъжд", коментира астрофизикът Дейвид Еренрайх от Университета на Женева в Швейцария.

Планетата е два пъти по-голяма от Юпитер (най-голямата планета в Слънчевата система) и е открита с инструмента ESPRESSO на телескопа на Европейската южна лаборатория в Чили.  Освен това е разположена изключително близо до звездата си (на разстояние от 5 млн. км), която по-голяма и по-гореща от Слънцето (1,5 пъти неговата маса и 1,8 пъти неговия размер). Градусите на звездата достигат 6329 по Целзий.

WASP-76b не е най-горещата екзопланета, откривана някога. Тази титла принадлежи на KELT-9b - космическо тяло, което е толкова горещо, че буквално се изпараява.