Днес Юпитер, най-голямата планета в Слънчевата система, ще е толкова близо до нашата планета, че ще може да бъде наблюдавана без телескоп, а само с бинокъл или невъоръжено око. Дори някои от луните й - Йо, Европа, Ганимед и Калисто - също ще бъдат лесно разпознаваеми.

Земята и Юпитер ще застанат на една линия към Слънцето. Небесното явление ще може да се наблюдава цяла нощ, като с просто око или бинокъл ще могат да се видят цветовете, райетата и петната на Юпитер.

Юпитер е петата по отдалеченост от Слънцето планета и най-голямата (с голяма преднина) в Слънчевата система. Юпитер и другите газови гиганти в Слънчевата система (Сатурн, Уран и Нептун) са известни още като юпитероподобни планети, планети-гиганти.

Юпитер е известен на човечеството още от древни времена, и присъства във вярванията и митологиите на много култури. Планетата е именувана от римляните и носи името на бог Юпитер от тяхната митология. В гръцката митология това е главният бог, гръмовержецът Зевс. Затова астрономическият символ е стилизирано изображение на светкавица. Погледнат от Земята, Юпитер има величина от -2,94, което го прави най-яркият обект на нощното небе след Луната и Венера.