Учени от университета "Сун Ятсен", Китай предлагат нова теория за странната композиция на ядрото на Юпитер. Според тях то е вследствие от мощен челен сблъсък на протопланетата преди милиарди години с масивен планетарен зародиш. Изследователите базират твърденията си на данни от мисията „Джуно“ на NASA.

Юпитер се заражда като скалист и леден планетарен зародиш. Първоначално учените смятаха, че ядрото му е плътно и компактно. Мисията „Джуно“ на NASA обаче разкри, че то всъщност е издължено и разредено, съставено не само от плътен скалист материал и лед, но и от водород и хелий.

С помощта на компютърни симулации учените достигат до заключението, че мощен челен сблъсък на младия Юпитер с планетарен зародиш с маса десет пъти колкото земната е причина за необичайната форма на ядрото на газообразната планета. Вследствие на удара първичното компактно ядро на протопланетата е било унищожено и се е формирала странната издължена и разредена структура.

Юпитер е най-голямата планета в слънчевата система. Диаметърът й е 142 984 км, 11 пъти по-голям от земния и е 1/10 от този на Слънцето. Необходими са повече от 1000 планети като Земята, за да запънят обема на гигантската планета. Погледната от Земята, Юпитер е по-ярка от повечето звезди. Обикновенно е втората по яркост планета след Венера.