Слънчевата система е прашна. При това толкова много, че ако се създадат подходящите условия, можете да видите тези частици с невъоръжено око под формата на бледо сияние малко преди изгрев или залез. Земята се движи през пръстен от прах в своята орбита. Същото важи и за Венера. Сега астрономи откриха, че и в орбитата на Меркурий също има прашен пръстен.

Изследователите, които са публикували изследването си в The Astrophysical Journal, признават, че са открили пръстена, докато са търсели нещо коренно различно. Те са се надявали да съберат доказателства за съществуването на регион край Слънцето, в който няма каквато и да било прах, тъй като са предполагали, че то ще я унищожи или ще я изтласка по-надалече.

Астрономите са използвали данни от сателитите STEREO и слънчевата сонда „Паркър“ на NASA, за да измерят прахта около Слънцето. Именно така те забелязват цял пръстен от прахови частици в орбитата на Меркурий. Той е широк 15 млн. километра (за справка – Меркурий е едва 4880 км).

„Открихме го случайно – казва главният ръководител на проучването Гилермо Стенборг от Морската изследователска лаборатория. – Досега предполагахме, че за разлика от Земята и Венера, Меркурий е твърде малка планета (и се намира твърде близо до Слънцето) за да сформира свой собствен пръстен от прах. Смяташе се, че слънчевият вятър и магнитните сили на Слънцето ще го отнесат.“

Друго ново изследване би могло да промени разбиранията ни за прахта във вътрешната част на Слънчевата система. Оказва се, че праховият пръстен около Венера вероятно не се е сформирал по същия начин, по който този на Земята, а именно – от прах и останки, формирали се от сблъсъци в по-външните части на Слънчевата система. Новото изследване, публикувано в The Astrophysical Journal Letters,  показва, че астероидите в орбитата на Венера вероятно са допринесли за образуването на пръстена.