Според изчисленията на астроном от университета на Хавайските острови Меркурий ще изчезне от Слънчевата система, след като се сблъска с Венера или Слънцето.

Астрономът е наблюдавал движението на планетите, за да предвиди тяхната траектория за милиарди години напред. Според специалиста Меркурий ще се удари в най-близките до него небесни тела – Венера или Слънцето, след 5 милиарда години.

Този потенциален сблъсък с нищо няма да застраши Земята или друга от планетите в Слънчевата система, казват от университета на Хавайските острови.

От четири века астрономите гадаят доколко е стабилна Слънчевата система и колко дълго ще могат да просъществуват нейните планети, без да се сблъскат една с друга или да изхвърлят някоя "излишна" зад пределите й в резултат на гравитационни взаимодействия.

Отговорът на този въпрос е извънредно сложен и трудоемък от изчислителна гледна точка и едва през последните 20 години учените започнаха сериозно да се занимават с него, благодарение на бързото развитие на суперкомпютрите.

През последното десетилетие учените са улеснени с развитието на компютрите и сериозно са се заели със задачата да предсказват бъдещото разположение на телата от Слънчевата система.

Последният феноменален проект е на Дероен Гомърс, който направи интерактивна карта на Слънчевата система. От нея феновете на Космоса могат да видят как планетите се движат около Слънцето.

На картата може да предвижите всеки един от обектите и да проверите за какъв период от време обикаля около Слънцето. Също така може да се движите напред и назад в годините, за да разберете точното разположение на планетите в определен период.

Авторът пояснява, че картата не е съвсем точна, тъй като размерът на планетите е приблизителен. Интерактивната карта jeroengommers е достъпна за всеки.