Нека си го кажем направо - ние не отиваме на работа, за да се обичаме с колегите, а да вършим работа заедно. И въпреки това, емоциите често са по-силни от професионалната дисциплина и корпоративните правила. Случва се да работим с някого, който предизвиква нашата неприязън до степен, че да го напразим - надут идиот, досадна клюкарка или непоносим колега, който постоянно се оплаква, примерите не свършват с това. По-важното в случая е, че животът в офиса с такива хора наоколо става труден и доста сложен. Вместо да се фокусирате върху работата, която трябва да свършите заедно, вие губите време и енергия, опитвайки се да държи емоциите си под контрол и да управлявате поведението на този човек. За щастие, с правилната тактика ще успеете да запазите продуктивни работни взаимоотношения с "врага" в офиса.

Какво казват експертите?

Ако работите с някого, когото не харесвате, не сте сами. Ненавистта към колега е познат архетип. Робърт Сътън, професор по управление и инженерство в Станфордския университет обяснява, че това е част от човешките нагласи. "Винаги има други хора - роднини, колеги, съседи които са ни неприятни. Избягването на хората, които не харесвате е като цяло една успешна тактика, но тя не винаги е възможна на работното място. "Някои хора са там, харесва ли ви или не", посочва Даниел Голман, съуправител на консорциум за изследване на „Емоционална интелигентност“ в организации в Rutgers University. Следващия път, когато ви се прииска да уцелите колегата с химикалка или нещо по-тежко, помислете за следните съвети:

1. Управление на реакциите

Вашият отговор към колегата може да варира от лек дискомфорт до открита враждебност. Голман казва, че първата стъпка е да управлявате това чувство. Той предполага, че ако насреща си имате някой, който е дразнещ или досаден, не трябва да мислите за неговите действия, а а за това как да реагирате. Далеч по-продуктивно е да се фокусирате върху собственото си поведение, защото можете да го контролирате. За да се справите, Голман съвтева да релаксирате ежедневно. Това ще подобри способността ви да се справите със стреса.