5 бързи съвета как да останеш във форма, дори да нямаш време за фитнес и режими

22 октомври 2019 г., 16:02
986

Снимка: GaudiLab / Shutterstock

Между това да бъде добра майка и съпруга, добра домакиня, успешна в работата си и с добър социален живот, на модерната жена честно не й остава много време за допълнителни отговорности като спазване на натоварена фитнес програма и хранителен режим.

Но да водите здравословен начин на живот и да останете в добра форма всъщност не е толкова трудно, дори да нямате време за пълна програма за промяна.

Ето защо днес съм подготвил за вас 5 бързи и кратки съвета как да запазите ежедневието си качествено и здравословно, без да отделяте много време за това:

1. Пълноценната закуска е задължителна!

Скоро си говорихме за нея в друга статия. Здравословната закуска трябва да включва в себе си както всичките три макронутриента – протеин, въглехидрати, мазнини, така и достатъчно фибри и витамини, за да ви даде сериозен кик-старт на целия ден и да ви зареди с енергия за всички задължения, които споменахме по-горе.

2. Заменете джънк храните със здравословни алтернативи

Предполагам е ясно, че едно от основните изисквания за здравословен начин на живот е да се избягват преработените джънк храни – мазни, пълни със стабилизатори и подсладители и в същото време - бедни на хранителни вещества.

Знам, че е лесно да се обърнеш към тях за бързо похаване на крак в натоварения ден, но има и страшно много други удобни алтернативи, с които да ги замениш и освен да си набавиш нужната енергия, да заредиш и тялото си с качествени хранителни вещества. Плодове, зеленчуци, ядки, домашно приготвени протеинови барчета… има много варианти, само трябва да се огледаш.

3.  Следвай елк тренировъчен режим

Физическото натоварване също е важно. Но няма нужда това да непременно да значи 4-5 тежки силови тренировки седмично или безкрайни кардио сесии…

Можете лесно да си осигурите пълноценно натоваравне дори и вкъщи, или в офиса, само с чифт гири например, които лесно се събират навсякъде. Или просто с упражнения със собствено тегло.

Осигурете си поне 2-3 ч. физическа активност седмично, за да запазите метаболизма си бърз, тялото тонизирано, а формата – непокътната или дори подобрена!

4. Хидратирайте се добре

Нашите тела са предимно съставени от вода и имат огромна нужда от нея за правилното прочитане на всички процеси в тях. От доброто храносмилане и отделянето на излишните вещества, до хидратацията и подхранването на различните клетки, поддържащи тялото ни здраво и красиво.

А и при физическата активност, която не трябва да избягваме, губим доста течности под формата на пот, така че непременно трябва да ги възстановим с достатъчен воден прием.

2.5 – 3 л. на ден са добър вариант за старт, но ако искаш по-точен ориентир – умножи теглото си по 0.04 и ще получиш препоръчителния си воден прием за деня.

Ако тежиш 60 кг – 60 x 0.04 = 2.4 (л. вода на ден)

5. Внимавайте с въглехидратите

Въглехидратите наистина са важни за захранването на организма с енергия и не трябва напълно да се изключват от вашия хранителен режим, но с тях лесно се прекалява и трябва да внимавате с храните, които ги съдържат в изобилие. Особено с тези, съдържащи предимно бързи въглехидрати – отново, преработените джънк храни и повечето сладкиши.

В заключение…

Стига да спазвате някои основни правилна в храненето ,да избягвате определени храни и да наблягате на други, както и да си осигурите поне 30-40 мин. физическа активност дневно, няма да имате проблем с поддържането на добра форма и крепко здраве!

Автор: Страхил Иванов

Коментари