Един трилион новозасадени дървета могат да спасят планетата от парниковия ефект, обявиха швейцарски учени, цитирани от Ройтерс. Те са изчислили, че новите дървета за десетилетия ще могат да погълнат почти 830 милиарда тона въглероден двуокис от атмосферата. Това е почти колкото хората са произвели в период от 25 години. Ползата ще е бърза, защото дърветата пречистват въздуха най-добре, когато са млади, твърдят в специална статия в списание «Сайънс»  еколози от Федералния технологичен институт в Цюрих, предава БТА.

Учените отправят апел към всички екоактивисти и  протестиращи срещу климатичните промени по света да спасят планетата, като започнат да садят дървета.

Ако свободните площи по света, които сумарно са колкото територията на САЩ, бъдат засадени с дървета, те биха уловили две трети от произведените от човека парникови емисии. Дори при съществуващите градове и обработваеми площи, има 9 милиона квадратни километра свободно пространство, на което могат да бъдат засадени поне 1 трилион дървета, уточняват швейцарските еколози.

Снимка: steved_np3 / Shutterstock

"Всяко друго решение срещу климатичните промени би изисквало всички да променим поведението си, или някакво решение от политици, които могат да вярват или да не вярват в климатичните промени, или пък научно откритие, каквото още не е направено - каза Том Краутър от екипа. - Това е най-евтиното - хиляди пъти", а и най-ефективното.

Швейцарските еколози са първите, изчислили колко дървета може да има на Земята, къде е възможно да бъдат отглеждани те и колко въглерод могат да погълнат. Учените са използвали Гугъл Ърт, за да установят къде могат да бъдат засадени повече дървета. Така установили, че шестте държави с най-много свободна площ за засаждане на дървета са Русия, САЩ, Канада, Австралия, Бразилия и Китай.

Според ръководителя на изследването Жан-Франсоа Бастен има място поне за още един трилион, а може би и трилион и половина. Сега на планетата ни има три трилиона дървета.

Създадената от еколози карта показва и кои дървета са най-подходящите, пише БТА.

Мениджър Нюз