Слънцето изгаря напуканата земя, трептящи миражи объркват очите, а сухият въздух и прах изсмукват влагата от устата и очите. Падината Данакил в Етиопия е едно от най-горещите, най-сухите и най-ниските места на планетата.

Данакил се намира в местността Афар в североизточна Етиопия близо до границата с Еритрея. Климатът може да се опише единствено като жесток. Но противно на всички очаквания тук живеят хора. Афарите наричат това място свой дом.

Данакилската депресия е най-горещото място на Земята, ако се мерят средногодишните температури (според сведенията 34,4 C).

И, което е по-лошо, валежите са само от 100 до 200 мм годишно. Това е и едно от най-ниските места на планетата, 125 метра под морското равнище.

Комбинацията от тези фактори прави Данакил едно от най-негостоприемните области на Земята.

И ако климатът не е достатъчен, странните геоложки феномени, които изобилстват в района, го карат да изглежда като извънземен свят. Има вулкани с бълбукащи езера от лава, многоцветни хидротермални полета и огромни солници, които заслепяват очите.

Данакил се намира в северната част на Триъгълника Афар – геоложка депресия, причинена от съединяването на три тектонски плочи. Депресията се простира по границите на Еритрея, Джибути и целия регион Афар на Етиопия. Тя е част от голямата Източноафриканската рифтова долина.

Рифтова долина е мястото, където тектоничните плочи на Земята се отдръпват една от друга, създавайки нова кора. Тук плочите се отдалечават по три дълбоки разлома със скорост 1-2 см годишно. Ето защо езера от лава осветяват нощното небе, странни форми набраздяват ланшафта и е пълно с горещи извори и гейзери.

Един ден, след милиони години, плочите ще са се отдалечили толкова, че солените води на Червено море ще залеят долината и това ще бъде родното място на един нов океан.

През 1974 г. тук са открити останките на австралопитека, станал известен като „Люси“.

Открити са и много други фосили на древни хоминини, които карат палеонтолозите да смятат, че тъкмо тук се е зародил нашият вид. Затова понякога наричат района „люлката на човечестото“.

Районът се използва и за да се изследва как може да се е зародил животът на други планети. В горещите извори на Данакил живеят микроорганизми, известни като екстремофили, които, както предполага името им, живеят в екстремни условия. Те са особено интересни за астробиолозите – в тях може да се крие ключа към зараждането на живота.