И Витоша си има своите очи. Бяхме ги позабравили, защото в продължение на 20 години те не отразяваха слънцето, нито високите дървета наоколо. От есента на 2011 г. обаче Симеоновските езера отново са пълни с вода и излетът – или пикникът, както предпочитате – дотам си заслужава. Маршрутът е лек, съвсем близо е до София, човек за броени минути потъва дълбоко в природата и оставя на бистрата вода, топлото слънце и зелените поляни да свършат останалото.

Как се стига дотам?

Хващате автобус номер 67 от Семинарията, Студентски град, зоопарка или някоя от другите му спирки (разписанието може да видите от сайта на Центъра за градска мобилност. Слизате на спирка кв. Симеоново – там си е цял площад. Заставате с лице към Витоша и тръгвате нагоре по единствената улица срещу вас – пада ви се малко вляво – „Витошки езера“. На първото кръстовище – след около 150 м завивате наляво покрай една красива ъглова къща. И на двете стени на оградата й има табели „Зелена гора“.

Там вече пътят не е асфалт,

а си е направо черен. На 50-ина метра по-нагоре започва каменна алея, а в началото й се вижда жълта табела, която сочи към Алеко и Черни връх. Уверено поемате по нея. Тези, които са изкачвали първенеца на Витоша по този маршрут, вероятно се ориентират, но може и да са пропуснали да видят езерата.

Минавате по алея, от двете страни на която се издигат 30-метрови дървета, а вдясно са последните къщи на Симеоново. Много скоро до ушите ви ще започне да достига бумтежът на Стара река. Тя ви се пада отдясно. Не след дълго ще минете по малко дървено мостче и ще стигнете  до табела на тази част от парк Витоша. Реката вече ви е отляво.

Минете ли по тръба,

играеща ролята на мост, на прав път сте. Още малко и пред очите ви вляво се появява беседка с няколко допълнителни пейки и импровизирано огнище. След няколко крачки вдясно ще видите шезлонги. Те са предвестникът на първото езеро, което ще се открие пред очите ви след броени метри.

Gallery
Факти за маршрута

От спирката на рейса в Симеоново до езерата е: 2,01 км

Време за стигане: не повече от 40 мин.