До скоро учените смятаха, че птиците са оцелели след смъртоносната астероидна катастрофа, която е унищожила динозаврите преди 66 милиона години. Но ново изследване показа, че далеч не всички птици са успели да оцелеят и онези, които са преживели катастрофата, са били само шепа специални птици. Нека да си припомним, че ударът на астероида е отключил събития, които са заличили над три четвърти от видовете на Земята.

Според екип на палеонтолога Даниъл Фийлд от универсиетатв Баат, Великобритания, огромна част от птиците, които са били зависими за своя живот от дърветата, са измрели заради бушуващите горски пожари. В резултат от това според учените голямото разнообразие от птици, което наблюдаваме в момента, се е развило от само шепа на брой оцелели след катастрофата видове. «Наследниците на съвременните птици, които живеят по дърветата, не са се пренесли върху тях, докато горите не са се възстановили напълно», обясняват те. Видовете птици, които са оцелели тогава, не са зависели от дърветата толкова, колкото измрелите видове.