6 неочаквано опасни птици

01 февруари 2019 г., 13:47
2064

Черноклюн гмуркач. Снимка: Shutterstock

Птиците са възхитителни и повечето от тях са едни от най-малко опасните за човека същества на планетата. Но има такива, които могат да ви убият. И те изглеждат толкова невинно симпатични.

6. Полярна сова

Голямата бяла птица, обезсмъртена от поредицата за Хари Потър, живее в тундрата около Арктичния полярен кръг. Ако решите да се разхождате там, внимавайте за парчета неразтопен сняг сред ниската растителност. Купчинката сняг може мигновено да оживее, щом усети заплахата. Ако заплахата е човек, острите като бръснач нокти директно ще се насочат към лицето му. Възможни са тежки наранявания.

5. Черноклюн гмуркач

Гмуркачоподобните (Gaviformes) са едни от най-старите птици, останали от ранните етапи в еволюцията на пернатите. Живеят край езерата в северните части на Европа и Северна Америка, а през зимата прелитат към защитени заливи по на юг. Острият като бръснач клюн, който имат тези птици, им помагва да разкъсват плячката си - най-често риба. Поради намаляването на популацията, орнитолозите поставят пръстени на краката им, за да следят миграциите им. В един трагичен случай една от птиците убила учения, който я е хванал. Острият клюн пробил гръдния кош и се забил право в сърцето му. Човекът загинал на място.

4. Ням лебед

Най-големият и агресивен представител на лебедите гнезиди в езера край паркове и други места, посещавани от хора и ожествочено защитава малките си от потенциални нападатели. Ако човек доближи гнездото край езерния бряг, лебедът ще изсъска и ще нападне. Той удря противника със силните си криле, чийто размах достига повече от 2 метра, блъска и кълве, докато заплахата е неутрализирана. Може да причини сериозни наранявания - счупени кости, повредени очи и др. В един трагичен случай собственик на месност край езеро бива изблъскан от лодката и удавен от лебедите, които самият той е развъдил.

3. Сребриста чайка

Чайките, които живеят и по нашето крайбрежие, могат да са изключително агресивнКазуарите са птици от разред Щраусоподобни. Името им произлиза от индонезийската дума „казуари“, която в превод означава „рогата птица“, заради костния израстък на главата на казуара. Обитава тропическите гори на остров Нова Гвинея и няколко съседни острова. Счита се за втората най-едра птица на Земята след африканския щраус.и към потенциални нападатели. Те могат да достигнат и големи размери - при някои размахът на крилата е два метра. През 2001 във Великобритания чайките раняват една жена в главата и убиват кучето й. През 2002 г. възрастен човек починал от инфаркт след нападение на чайки.

2. Африкански щраус

Най-голямата птица на планетата тежи над сто килограма и може да достигне три метра височина. С изпънатия си врат, дългите мигли и широката си човка щраусът може да има комичен вид, но в тази териториална птица не е добре да се шегуваме. Изплашеният щраус бяга или се привежда към земята, но ако територията или малките му са застрашени, може да нападне човек. Той има здрави крака и дълги нокти. В един регион в Южна Африка се случват до три нападения на година, имало е и смъртни случаи.

1.  Шлемонос казуар

Казуарите са птици от разред Щраусоподобни. Името им произлиза от индонезийска дума, която в превод означава "рогата птица", заради костния израстък на главата на казуара. Обитава тропическите гори на остров Нова Гвинея и няколко съседни острова. Втората най-едра птица на Земята след африканския щраус. Свирепо брани територията си. Казуарът има здрави нокти и по-силен ритник от повечето животни на планетата и не би се покобелал да се изправи срещу евентуална заплаха. Хората, нападали местообитанията му неведнъж са били убивани на място от силните му и разкъсващи нокти.

Обикновено казуарите мирно събират растения и насекоми в подножията на горите, но както и с останалите птици, по-добре не се оставяйте да ви заблудят.