Вселената е огромна и изглежда пълна с потенциал за живот – с милиарди обитаеми планети! Ако напреднала цивилизация имаше технологията да пътува между звездите само с 0,1 процента от скоростта на светлината, тя би могла да колонизира Млечния път за около 100 млн. години. Това не е кой знае колко дълго, особено като имаме предвид, че той съществува от милиарди години. Ето защо на теория всяка космическа цивилизация би трябвало да може да се разпространи бързо в огромни сектори от галактиката. Въпреки това ние нито виждаме, нито чуваме каквото и да било. Вселената изглежда пуста. Напълно самотна. Това е т.нар. парадокс на Ферми.

На фона на тази на пръв поглед пуста Вселена, човечеството е изправено пред дилема. Отчаяно искаме да научим дали сме сами в Млечния път. Искаме да се провикнем, да се разкрием пред някой, който потенциално наблюдава космоса. Но това може да е последното нещо, което някога ще направим, защото може би Вселената не е пуста. Може би е пълна с цивилизации, но те се крият едни от други. Може би цивилизациите, които са се разкрили в миналото, са изтребени от невидими стрели.

Това т.нар. „Тъмна гора“ – решението на парадокса на Ферми. Научете повече за него в най-новото и изключително интересно видео на популярния YouTube канал Kurzgesagt – In a Nutshell.

Налични са субтитри на български.