Учените все още не са напълно сигурни как точно се е формирала Луната. Съществуват редица хипотези. Сега обаче нови открития, свързани със залежите на метал в лунните кратери, може да ни накара да преосмислим тези свои хипотези.

Оказва се, че в кратерите на Луната има много повече метали като желязо и титан, отколкото предполагахме. Това означава, че под повърхността количеството вероятно дори е по-голямо.

Когато се опитват да определят как точно се е формирала Луната, астрономите често съпоставят количеството метали на Земята с тези на нашия спътник. Какво ни казват новите данни?

Най-разпространената хипотеза е, че Луната се е отцепила от земната кора след масивен сблъсък с трето тяло (в кората на нашата планета има по-малко железен оксид, отколкото на Луната – нещо, което учените се опитват да обяснят от доста време).

Това ново изследване подсказва, че под повърхността на Луната вероятно се крие още по-голямо количество метал (а в това няма голяма логика, ако приемем, че нашият спътник се е отцепил от земната кора, която е сравнително бедна на метали).

Възможно е Луната да е била създадена от материал от дълбините на нашата планета. Или пък че допълнителните метали са резултат от постепенно охладилата се разтопена лунна повърхност.

Изследването е публикувано в Earth and Planetary Science Letters.