Вече 30 години телескопът „Хъбъл“ орбитира на 547 км над Земята. Въпреки няколкото технически затруднения, той не е престанал да прави множество невероятни снимки.

Така например по-рано този месец „Хъбъл“ фотографира Сатурн. По това време планетата е била на цели 1.35 млрд. км. Въпреки това снимката е кристално ясна.

В момента на северното полукълбо на Сатурн е лято, което означава, че горната северна половина е обърната към нас (и Слънцето).

Това обаче не е лятото, което вероятно всички ние си представяме. Газовият гигант събира по-голямата част от топлината си от своя интериор, а не от Слънцето. Средните температури са доста мразовити и са от порядъка на -178 градуса по Целзий.

Що се отнася до новата снимка, тя ще позволи на учените да научат нови неща за планетата. Така например на нея виждаме бледо червено сияние в северното полукълбо. NASA смята, че то най-вероятно е вследствие от промяна във въздушната циркулация, предизвикана от топлината на слънчевата светлина, или на промяна на фотохимичната мъгла на планетата. Южният полюс пък се откроява с леко син оттенък.

На снимката може да видим и два от общо 82-та спътника на Сатурн – Мимас е малката точица вдясно от планетата, а Енцелад – малко по-голямата точка в долната част на изображението.