През 1979 г. американският космически кораб „Пионер 11” става първият апарат, който посещава Сатурн. Апаратът минава покрай планетата на разстояние от 21 000 км. „Пионер 11” използва гравитацията и гравитационно подпомагане от планета Юпитер, за да нагоди траекторията си към Сатурн. Стартът е на 5 април 1973 г. от база Кейп Канаверъл. Апаратът функционира до ноември 1995 г., когато предава последния си достигнал до Земята сигнал.

След преминаването на „Пионер 10” през астероидния пояс, на 5 април 1973 г. с ракета „Атлас” е изстрелян и апарата „Пионер 11”. През декември 1974 г. сондата прелита на около 40 000 км над облаците на Юпитер и предава подробни снимки на планетата. През септември 1979 г. прелита на около 20 000 км от повърхността на Сатурн. Провежда различни измервания и предава фотографии на планетата и спътника Титан. В 1995 г. връзката с космическия апарат е загубена.

Тези две сонди поставят началото на изследванията на външните планети от нашата слънчева система. „Пионер 10” и „Пионер 11” носят на борда си плочка с послание за евентуалните цивилизации, които може да открият двата апарата. Покойният Карл Сейгън е помогнал за съставянето на тази плочка, носеща илюстрация на мъж и жена и положението на Земята в Галактиката. Подобно на съобщение в бутилка, тази плочка ще пътешества в космическото пространство и е възможно да бъде открита от чужда цивилизация.

Какво още се е случило на днешната дата?

Събития

•    1271 г. — Григорий X е избран за римски папа.
•    1364 г. — Папа Урбан V издава указ за създаване на Краковската академия.
•    1581 г. — Казашкият атаман Ермак Тимофеевич започва военния си поход в Сибир.
•    1804 г. — Немският астроном Карл Лудвиг Хардинг открива третия астероид в Слънчевата система — 3 Юнона.
•    1870 г. — Френско-пруската война: В Битката при Седан Прусия постига решителна победа.
•    1887 г. — Съставено е петнадесетото правителство на България, начело със Стефан Стамболов.
•    1897 г. — В Бостън, Масачузетс е открито първото метро в Северна Америка.
•    1914 г. — Санкт Петербург сменя името си на Петроград.
•    1916 г. — Първа световна война: България обявява война на Румъния.
•    1920 г. — Франция създава Ливан, който е под френска протектура до 1946 г.
•    1923 г. — Голямото земетресение в Канто опустошава района на Токио в Япония, жертвите са над 140 000, а бездомните 2,5 милиона.
•    1928 г. — Албания е обявена за кралство и първи крал става Зог I.
•    1937 г. — Открит е изложбеният център Ърлс Корт Сентър в Лондон, Великобритания.
•    1950 г. — В Париж се състои първият конгрес на Международната астрономическа федерация.
•    1965 г. — Създадена е израелската комунистическа партия Маки.
•    1968 г. — Водачът на Пражката пролет Александър Дубчек претърпява автомобилна катастрофа и по-късно умира през 1992 г.
•    1969 г. — След държавен преврат в Либия, полковник Муамар ал-Кадафи взима властта, която по-късно предава на Народни Комитети.
•    1972 г. — В Рейкявик, Исландия, американецът Боби Фишер побеждава руснака Борис Спаски и става световен шампион по шахмат.
•    1974 г. — Във Враца е открит газопроводът СССР-НРБ.
•    1979 г. — Американският космически кораб Пионер 11 става първият апарат, който посещава Сатурн, като минава покрай планетата на разстояние от 21 000 км.
•    1983 г. — Студената война: Военни изтребители на СССР свалят над остров Сахалин южнокорейски пътнически самолетБоинг-747, когато навлиза в съветското въздушно пространство; всичките 269 пътници на борда загиват.
•    1985 г. — Съвместна американско-френска експедиция локализира останките на Титаник.
•    1991 г. — Узбекистан обявява независимостта си от СССР.
•    1997 г. — 11 миньори загиват в мини Бобов дол вследствие на експлозия.
•    1999 г. — Ботев (Луковит) отново започва дейност
•    2004 г. — Терористичен акт в Беслан: Въоръжени терористи взимат за заложници стотици ученици в руския град Беслан в Северна Осетия.