Днес ще се състои най-значимото космическо изстрелване в историята на компанията на Илон Мъск. SpaceX ще изведе в Космоса капсулата Crew Dragon с двама астронавти на NASA. Те ще се отправят към Международната космическа станция. Всичко това ще се случи с помощта ракетата Falcon 9.

Миналата седмица SpaceX планираше да пусне още 60 спътника Starlink, но заради настъпваща тропическа буря компанията реши да забави сателитната мисия и да се съсредоточи върху мисията Demo-2.

Както подсказва името му, Demo-2 ще бъде вторият път, когато SpaceX пуска капсулата Crew Dragon към космическата станция. На Demo-1, изстреляна през 2019-а, обаче нямаше човешки екипаж на борда.

Астронавтите, които ще участват в мисията, са Боб Бенкън и Дъг Хърли. Demo-2 е приоритет както за NASA, така и за SpaceX, като агенцията счита, че това е „мисия от съществено значение“ дори по време на пандемията на коронавирус.

Източник: Guliver / Getty Images

Администраторът на NASA Джим Бриденстийн по-рано този месец обоснова решението тя да се случи сега, казвайки, че „имаме нужда от достъп до Международната космическа станция от Съединените американски щати“. В момента има само един астронавт на NASA на борда на МКС.

Събитието по изстрелването на ракетата с астронавти на борда се очакваше с голямо нетърпение. Хиляди хора бе планирано да присъстват на място, за да гледат историческото изстрелване. Заради коронавируса сега това няма да е възможно, затова NASA е предвидила излъчване онлайн, което можете да наблюдавате и вие във видеото по-долу.

Живото предаване започва в 20:00 ч българско време. Не го пропускайте!

НОВО: Отмениха мисията Demo-2 на SpaceX с двама астронавти от НАСА към Международната космическа станция за 30 май, 22:32 часа българско време.

Космическата капсула на SpaceX Crew Dragon, закачена за совалката Falcon 9, не успя да излети от космическия център Кенеди във Флорида към космоса заради влошени метеорологични условия. Робърт Бенкен и Дъглас Хърли имат възможността да са част от първото извеждане на хора в земната орбита от частна компания, за което ще бъде направен повторен опит след точно 3 дни.