Изглежда, Илон Мъск ще осъществи мечтата си да изпрати обект на Луната малко по-рано.

Ракета „Фалкон 9“, която навлезе в доста хаотична орбита скоро след изстрелването си през 2015 г., се приближи до Луната. Според направените прогнози тя ще се разбие в нея през март. Уви, няма да можем да наблюдаваме събитието от Земята.

През февруари 2015 г. SpaceX изстрелва Космическата климатична обсерватория на Националната агенция на океанските и атмосферни изследвания до орбита в близост до L2 (точка на Лагранж). Въпреки че изстрелването е успешно, ракетата се превръща в поредното парче космически боклук. Боклук, тежащ цели 4,4 тона. Нейната орбита е твърде висока, за да може триенето с най-горените части на атмосферата да я свали, но не достатъчно висока, че да може да избяга от гравитационния кладенец на Земята.

Първоначалната инерция от изстрелването, в комбинация с гравитационните сили на Земята, Слънцето и Луната, правят орбитата ѝ доста хаотична. Т.е. в дългосрочен план тя не можеше да се предскаже.

В краткосрочен план обаче Бил Грей, който следи близкоземни обекти, е уверен, че тя  ще се разбие на 4 март в 12:25:39 ч (универсално време) в далечната страна на Луната.

Дали е прав? Скоро ще разберем.