Учени откриха начин да хакнат мозъка ви така, че той да си помисли, че вижда нещо, което всъщност въобще не се случва и което той реално не вижда. Като са използвали светлинни потоци, с които да контролират невроните, учените са установили, че могат да “копират и поставят”, почти като в текстовия редактор Уърд, истинска мозъчна активност. Това открива пътя за рутинно редактиране на спомени и други неща, като “изтриване на болка”, “поставяне на удоволствие” и т.н. Технологията се нарича холографски мозъчен модулатор и използва холографски проекции, за да активира или потисне определени групи неврони или дори индивидуални нервни клетки.

Крайната цел на учените е да успеят да контролират прецизно селектирани групи от неврони, от порядъка на хиляди, свързани в групи, които следват модела, който се генерира в мозъка при една или друга специфична мозъчна активност. Екипът смята, че е напълно реалистично да се очаква създаването на система, която да наблюдава мозъчната активност в реално време и да решава сама, в зависимост от целите на програмата и възникналите модели, кои неврони да потисне и кои да възбуди.