В продължение на десетилетия учените разглеждаха хипотезата, че нашата Вселена е или някога е била, гигантска холограма, където законите на физиката изискват само две измерения, но всичко изглежда тримерно за нас.

Както можем да си представим, тази хипотеза не е особено лесна за доказване, но сега физиците казват, че имат емпирично доказателство от ранната Вселена, което пасва на теорията за Холограмата толкова добре, колкото пасва и на стандартния модел на Големия Взрив.

“Всеки от тези два модела прави специфични предсказвания, които ние може да тестваме като прецизираме данните си и усъвършенстваме теоретичните си разбирания, вероятно в рамките на следващите пет години,” коментира един от учените на екипа, д-р Ашфорди от университета Уотърлу в Онтарио, Канада.

Учените не твърдят, че живеем в холограма сега – те твърдят, че по време на най-ранните етапи от раждането на вселената или в продължение на около няколкостотин хиляди години след Големия Взрив, всичко е било “прожектирано” в три измерения от двумерна граница.