Цивилизацията започва с дестилацията, твърди Уилям Фокнър, световноизвестен писател и пияч на алкохол. Но въпреки, че нашата жажда за алкохол датира още от каменната ера, никой досега не е успял да предотврати появата на махмурлук след напиване. Проблемът не е само личен и неприятен за страдащите, но има и статистически измерения. Така например, само в САЩ между 8 и 10 % от посещенията в спешните отделения се дължат на алкохолни натравяния. Алкохолът е водещ фактор за преждевременната смъртност и инвалидизация при хората на възраст между 15 и 49 години и злоупотребата с него води до сериозни здравословни проблеми като сърдечно-съдови заболявания и дори рак на черния дроб.

Екип от учени са създали капсули с естествено срещащи се ензими в човешкия организъм, които превръщат алкохола в безвредни вещества и които след това се отделят без проблем. Идеята не е нова, но основния проблем е бил как да се осигури сигурен и ефективен начин ензимите да се транспортират до черния дроб. За целта ензимите са били обвити в специална обвивка, която да ги предпазва по пътя им. След това нанокапсули с тях са бил инжектирани на лабораторни мишки, които са били предварително “напити” с алкохол. Резултатите са били изключително обнадеждаващи: ензимите са намалили количеството алкохол в кръвта с цели 45% в рамките на 4 часа. Учените се надяват технологията им да доведе до разработване на хапче против махмурлук при хората в скоро време.