Болните от диабет често трябва да си бият инжекции с инсулин, за да балансират нивата на глюкоза в тялото си. Но учените са по-близо от всякога до това да заменят убождащата практика с обикновено хапче с инсулин. До момента клиничните изпитания при лабораторни животни се оказаха наистина обещаващи и очакванията са, че разработката ще може да бъде успешно приложена и при хората. Причината да не може просто да се приеме инсулин под формата на хапче е в различните биологически бариери, които пречат на инсулина да стигне там, където е реално необходим – в кръвта.

“Нашият подход донякъде прилича на швейцарско ножче”, коментират от екипа, направил откритието.”Всяко отделно хапче има различни необходими инструменти, за да преодолее всяка една от бариерите, които спират инсулина по пътя му към кръвта.”  Така например, за да преодолее киселините в стомаха, хапчето има специална полимерна обвивка. За да преодолее ензимите в тънкото черво, инсулинът е обгърнат в специална йонна течност. След приемане на хапчето нивата на глюкозата при плъховете са спаднали с 49% в рамките на един час.