Когато бяхме малко гледахме самолетите и се чудехме „Как е възможно подобна огромна машина да лети?“. Днес, като възрастни, знаем (поне отчасти) отговора на този въпрос. Естеството на пътуването със самолет обаче продължава да вълнува доста хора.

В следващите редове ще откриете 11 изненадващи факта по темата, предоставени от BrightSide.

Самолетите издържат на удар от светкавица

Според статистиките всяка година светкавици удрят различни самолети. Тези инциденти обикновено се случват без каквито и да било опасни последствия за пътниците, тъй като съвременните машини имат специално покритие, което ги предпазва от подобни опасни ефекти.

Най-безопасното място в самолета просто не съществува

Резултатите от проучване, проведено от списание TIME показват, че вероятността да оцелеете след инцидент със самолет е по-висока, ако пътникът стои в около кърмата на самолета. Въпреки това според информацията от специалната американска авиационна служба, „най-безопасната седалка“ всъщност не съществува. В случай на опасност винаги съществуват неизвестни, които не могат да се вземат под внимание, за да се планира оцеляването.

Някои самолети имат тайно отделение за екипажа

При по продължителните полети членовете на екипажа работят близо по 16 часа. За да могат да си починат малко, те ползват малки стаички за 6-10 души. Ето как изглеждат.

Ако единият двигател се развали, самолетът пак може да достигне до дестинацията си

Мисълта, че двигателят може да се развали, ужасява всеки пътник. Съвременните самолети обаче са подготвени и за подобни ситуации. Нещо повече – самите маршрути са предвидени така, че при един неработещ двигател машината пак да може да стигне до набелязаното летище.

Защо при кацане и излитане осветлението се намалява, а щорите се вдигат?

Когато самолетът излита или се насочва към земята в тъмното, светлините винаги се намаляват. Това се прави като застраховка –в случай на спешна евакуация пътниците и екипажът да са свикнали с тъмнината. Това би им позволило да се движат по-бързо.

Щорите на прозорците трябва да са вдигнати по същата причина. Така пътниците могат да използват естествената външна светлина и същевременно позволява на екипажа да прецени външната ситуация и да реши от коя страна ще е по-безопасно да започнат аварийната евакуация.